Huiswerkbegeleiding Meppel
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huiswerkbegeleiding Meppel

Wiskunde heb je altijd nodig overal en waar je ook bent.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Conjuguer les verbes
Nieuwe pagina 12

 


 

Vertaal hier je woorden
Nieuwe pagina 8
Online Rekenen voor HVO’s
Nieuwe pagina 10
 
 Reken   Machine1              

 

 Rekenen met kansen vr.10

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 6
Registration date : 08-03-08

Rekenen met kansen vr.10 Empty
BerichtOnderwerp: Rekenen met kansen vr.10   Rekenen met kansen vr.10 Icon_minitimewo okt 22, 2008 10:21 pm

Getal&ruimte wi havo A deel3
Opgave 10 bz. 43

In vaas I zitten 10 knikkers. Daarvan zijn er x rood. De rest is wit.
In vaas II zitten 15 knikkers. Daarvan zijn er x+2 rood. De rest is wit.
Albert pakt uit elk van de vazen I en II een knikker.
a) Toon aan dat P(twee rode knikkers) = (x2 + 2x) : 150.
b) Bij welke aantallen rode knikkers in de vazen is de kans op twee rode knikkers gelijk aan 0,32?

Uiwerking

a) P( twee rode knikkers) = P( eerste rode knikker uit vaas I en tweede rode knikker uit vaas II) = P(rr)=
= x: 10 x (x+2):15 = (x2 + 2x) : 150.
b) P(rr) = 0,32 = (x2 + 2x) : 150 => x2 +2x -48 = 0
abc-formule gebruiken => discriminant D= 22 + 4x 48 = 196 =
= 142.
X1 = (-2-14):2 = -8 dat is negatief dus hoort niet bij de opgave.
X2 = (-2+14):2 = 6.
Dus in vaas I zitten 6 rode knikkers en in vaas II 8rode knikkers.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://wiskunde.forumactie.com
 
Rekenen met kansen vr.10
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rekenen met kansen Vr.56
» Rekenen met kansen Vr.63
» Rekenen met kansen Vr.67
» Rekenen met kansen Vr.68
» Rekenen met kansen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Huiswerkbegeleiding Meppel :: Uw eerste categorie :: Voortgezet onderwijs vierde jaar :: getal & ruimte. wi havo A deel 3-
Ga naar: